Γιατί δεν χάνω λίπος από της λιποαποθήκες μου;


Το σώμα μας, αποτελείται από μυϊκό ιστό, οστά, όργανα, νερό και λίπος. Όταν μιλάμε για απώλεια  κιλών, πρέπει να στοχεύουμε στην απώλεια ποσοστού λίπους και όχι μόνο κιλών, γιατί αν στοχεύουμε σε γρήγορη απώλεια κιλών (πάνω από το πολύ 4 -6  kg/μήνα),  θα  έχουμε  και  απώλεια  μυϊκού  ιστού.  Οι μυς,  ιδιαίτερα  στις  γυναίκες,  είναι πολύτιμοι γιατί δύσκολα «χτίζονται» και εύκολα χάνονται.

 

Ο μυϊκός ιστός, όσο ποιο αυξημένος είναι τόσο το καλύτερο, γιατί απαιτεί ενέργεια για την διατήρηση του, άρα αυξάνει τον μεταβολισμό. Επιπλέον προλαμβάνει την οστεοπόρωση.  

Όσο  για  το λίπος,  αν  και  έχουμε  συνηθίσει  να  προσπαθούμε  να  μειώσουμε  τα  ποσοστά λίπους στο σώμα μας, έχουμε ξεχάσει ότι έχει και κάποια χρησιμότητα, αρκεί να υπάρχει σε συγκεκριμένα όρια στον οργανισμό.

Είναι  πηγή  ενέργειας.  Σε  περίπτωση  ανάγκης,  το  λιποκύτταρο  αποδεσμεύει  το λίπος του, προκειμένου να παρέχει ενέργεια στον οργανισμό.

- Έχει  προστατευτικό  ρόλο.   Προστατεύει   τα   σπλάχνα,   τα   οστά   και   παίζει θερμορυθμιστικό ρόλο.

- Αποτελεί εργοστάσιο παραγωγής ορμονών και άλλων παραγόντων. Το λίπος του σώματος  μας  δεν  είναι  ένας  παθητικός  ιστός,  αλλά  συμμετέχει  ενεργητικά  στην ενδοκρινική  ισορροπία  του  οργανισμού  μας.  Το  αυξημένο  λίπος  όμως,  προκαλεί διαταραχές   στην   παραγωγή   και   δράση   ορμονών   που   παίζουν   ρόλο στoν μεταβολισμό επιδεινώνοντας την παχυσαρκία και οδηγώντας σε ένα φαύλο κύκλο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι  η ορμόνη «λεπτίνη», ή οποία παράγεται στα λιπώδη κύτταρα και κυρίως σε αυτά της κοιλιάς του σώματος και δρώντας στον υποθάλαμο μειώνει  την  όρεξη.  Στον  οργανισμό  των  παχύσαρκων,  παράγονται  μεγαλύτερες ποσότητες λεπτίνης από τους πιο αδύνατους, κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα έπρεπε (λόγω της ανορεξιογόνου δράσης της) να είναι πιο αδύνατοι. Αυτό όμως δεν  συμβαίνει,  καθώς  ο  οργανισμός  εκδηλώνει  αντίσταση  στη  λεπτίνη  -δηλαδή μπλοκάρει τους υποδοχείς λεπτίνης στον εγκέφαλο-, ακυρώνοντας τη δράση της.

Ανάλογα με το πώς κατανέμεται στο σώμα το λίπος έχουμε:
Σωματότυπος  Που κατανέμεται το λίπος Όταν το ποσοστό λίπους είναι ποιο αυξημένο από το φυσιολογικό, παρατηρούνται τα εξής αρνητικά για την υγεία
Ανδροειδής (Μήλο) Στην κοιλιά και γενικά στο άνω μέρος του σώματος  αυξάνονται οι πιθανότητες για εκδήλωση καρδιαγγειακών νοσημάτων, αρτηριακή υπέρταση,  σακχαρώδη διαβήτη
Γυναικοειδής (Αχλάδι) Στους γλουτούς και τους μηρούς κατακράτηση υγρών, φλεβική ανεπάρκεια, κιρσούς

Πως μπορείτε να χάσετε λίπος τοπικά στους μηρούς ή τους γλουτούς;

Η απώλεια κιλών, πετυχαίνεται αποκλειστικά και μόνο με μειωμένη θερμιδική πρόσληψη. Δεν  υπάρχουν  «μαγικά»  μηχανήματα  που  θα  μπει  κάποιος  και  θα  αρχίσει  να  χάνει  κιλά. Άρα  όταν  κάποιος  έχει  αρκετά  παραπανήσια  κιλά,  πρέπει  να  ακολουθήσει  υποθερμιδική δίαιτα.

Όμως δεν υπάρχει δίαιτα που να στοχεύει στο λίπος των μηρών ή των γλουτών. Σε αυτή την περίπτωση,  όταν  βλέπουμε  πως  κάποιος  χάνοντας  τα  κιλά  του  κάποιες  λιποαποθήκες αντιστέκονται, τότε η αισθητικός μπορεί να στοχεύσει τοπικά με ειδικές θεραπείες.  

Στο  Figura  Helena,  για  την  αντιμετώπιση  του  τοπικού  λίπους, προτείνουμε  την  μέθοδο Hypoxi, πάντα σε συνδυασμό με εβδομαδιαία διαιτολογική υποστήριξη, ώστε να «χαθεί» το λίπος στοχευμένα.

Κυριάκη Μαρία
Αισθητικός - Κοσμετολόγος
Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας